Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Sonik: Parlament Europejski jest podzielony w kwestii CO2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Sonik: Parlament Europejski jest podzielony w kwestii CO2
fot. boguslawsonik.pl
Na forum PE ścierają się różne argumenty odnośnie backloadingu. – Parlament Europejski jest podzielony w kwestii wstrzymania pozwoleń na emisję dwutlenku węgla i europejskiego systemu handlu uprawnieniami (ETS) – uważa europoseł PO Bogusław Sonik wcześniejsze głosowanie w Komisji Ochrony Środowiska.

We wtorek, 16 kwietnia w ramach sesji plenarnej odbędzie się glosowanie nad propozycją KE odnośnie wstrzymania aukcji części uprawnień do emisji CO2, czyli tzw. backloadingu. Nowa regulacja ma doprowadzić do wzrostu bardzo niskiej obecnie ceny uprawnień do emisji i przyczynić się do oczyszczenia przemysłu w Europie.

 

Polska sprzeciwia się planom wprowadzenia wstrzymania aukcji części uprawnień do emisji CO2 z obawy przed nieuzasadnioną ingerencją w rynek, zwłaszcza w sytuacji, gdy UE odnotowuje spadek emisji dwutlenku węgla.

 

Dzisiejsze głosowanie w komisji środowiska dowodzi po raz kolejny jak bardzo Parlament Europejski jest podzielny w kwestii wstrzymania pozwoleń na emisję dwutlenku węgla i europejskiego systemu handlu uprawnieniami (ETS) komentował europoseł PO Bogusław Sonik wcześniejsze głosowanie w Komisji Ochrony Środowiska. Dzisiejszy wynik głosowania to w dużej mierze wynik nacisku i lobby Komisji Europejskiej i samej Komisarz Connie Hedegaard, która dzwoniła wczoraj do posłów namawiając do poparcia jej propozycji. To pokazuje jak wielka jest determinacja KE oraz presja polityczna w tej kwestii dodał.

 

Przypomnijmy, że przez wzgląd na niskie ceny uprawnień do emisji CO2, (które wynikają z niskich cen węgla i spadku produkcji przemysłu), KE zaproponowała wycofanie 900 mln uprawnień z początku rozpoczętej w 2013 roku III fazy ETS (Systemu Handlu Emisjami) i ewentualne ich przeniesienie na końcowe lata III fazy ETS, co ma skutkować pobudzeniem rynku i być impulsem do inwestycji w niskoemisyjne technologie. Proponowane zamrożenie uprawnień do emisji od początku wzbudzało kontrowersje w PE. Komisja Ochrony Środowiska poparła wniosek wystosowany przez KE. Został on jednak odrzucony znaczną ilością głosów przez Komisję Energii i Przemysłu PE.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5